30 August 2006

El servei de Correus a Viladecavalls: un drama que va empitjorant cada dia que passa

Malauradament, el servei de Correus a Viladecavalls torna a ser notícia per la seva precarietat. Avui apareix publicada una notícia al diari El Punt on s’explica que l’Ajuntament de Viladecavalls i la secció comarcal de Correus de la UGT denuncien que el nostre poble ha tingut tancada tres dies l'oficina de Correus perquè la seva responsable està de baixa per malaltia. Evidentment, tothom es pot posar malalt, però que la direcció de la companyia postal trigui tres dies a restablir un servei de correus que afecta a quasi 7.000 persones és de jutjat de guàrdia.

Ja fa molt temps que tots els grups polítics de Viladecavalls ens queixem del lamentable i deficient servei de correus que es presta al nostre municipi. Els endarreriments en el repartiment són constants a tot el terme municipal. Fins i tot, en algunes urbanitzacions es reben les cartes amb un o dos mesos de retard. Aquests endarreriments en el repartiment comporten greus perjudicis sobre els usuaris, sobretot en la recepció de factures o convocatòries que arriben un cop ha vençut el termini o la data establerta.

El servei de Correus no és competència de l’Ajuntament de Viladecavalls. Malgrat tot, des de l’Ajuntament s’ha intentat aplicar la màxima pressió sobre el Ministerio de Fomento per aconseguir millores al servei. Mentre Esquerra vam ser a l’equip de govern, es van tenir diverses entrevistes amb responsables de Direcció General de Correus on es va plantejar el problema i la necessitat d’obrir una nova oficina tècnica de Correus al nostre poble, amb el personal necessari per poder fer front al volum de correspondència que genera el nostre municipi. A més es van aprovar per unanimitat dues mocions per reclamar millores al servei i per iniciar una denuncia judicial contra Correus pels perjudicis causats als usuaris de Viladecavalls. De moment però, el servei continua igual de precari.

El Punt publicava aquest cap de setmana que la diputada del grup parlamentari d’Esquerra al Congrés dels Diputats de Madrid, Rosa Maria Bonàs, ha fet una bateria de preguntes en què reclama una “explicació oficial del retard” del servei postal a la demarcació de Barcelona, especialment al Vallès, durant els mesos d'estiu. Les qüestions formulades per ERC les haurà de respondre la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, com a responsable del govern espanyol al servei de Correus. Des del Grup Municipal d’ERC-Viladecavalls estem en contacte amb el Grup Parlamentari d’Esquerra a Madrid per combinar esforços i intentar pressionar a Fomento perquè realitzin actuacions que millorin el servei de Correus. No sé si per aquesta via podrem aconseguir alguna cosa més que compromisos de Correus i de Fomento que mai s’acaben de complir, però tan de bo que la propera anotació que escrigui sobre el servei de Correus a Viladecavalls, sigui per comentar una bona notícia.

No comments: