28 de desembre 2006

Viladecavalls serà l’escenari d’una nova sèrie de TV3

M’ho acaben de confirmar des de Televisió de Catalunya. Fa cosa d’un any, quan encara era regidor de comunicació, em vaig posar en contacte amb la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió per assessorar-me sobre les noves possibilitats tecnològiques que ofereix la TDT. En aquells moments, ens trobàvem en plena negociació dels estatuts del consorci per gestionar el nou canal de TDT supramunicipal entre Terrassa, Matadepera, Viladecavalls, Vacarisses, Ullastrell i Sant Llorenç Savall, i era indispensable disposar de la màxima informació al nostre abast sobre aquesta nova tecnologia.

Qui m’havia de dir que aquella trucada es convertiria en una possibilitat d’obrir noves formes de promoció econòmica pel municipi. Durant aquella conversa, em van comentar que des de TVC produccions estaven cercant una nova ubicació per començar a gravar la nova sèrie que ha de substituir “Mar de Fons” la tardor de l’any 2007. Em van comentar que buscaven un poble proper a l’àrea metropolitana de Barcelona, que no fos gaire gran i que, a ser possible, comptés amb un patrimoni paisatgístic ben conservat.


“Ja heu trobat el poble que busqueu!”. Aquesta va ser la meva resposta. Unes quantes fotos del nostre poble enviades per correu electrònic, amb un enllaç a la pàgina web de Viladecavalls, van ser suficients per convèncer la productora de TVC a enviar un equip per comprovar si realment el nostre municipi s’ajustava als requeriments d’aquesta nova sèrie. Això va ser a l’abril d’aquest any, i des d’ençà no havia tingut més notícies de TV3. De fet, vaig pensar que finalment havien escollit un altre poble per ubicar aquesta nova producció.


La meva sorpresa ha estat quan aquest matí m’han trucat de TV3 per comunicar-me que, després de visitar diversos municipis, havien escollit Viladecavalls com a escenari per la nova sèrie d’aquesta tardor. Una notícia que em fa especial il·lusió, ja que comportarà que tot el país conegui el nostre patrimoni natural a través de la petita pantalla, un fet que ben segur ajudarà a potenciar l’entorn paisatgístic de Viladecavalls com un símbol d’identitat i qualitat de vida de tota la ciutadania. A tot això li hem d’afegir l’oportunitat de promocionar el comerç local i la restauració, gràcies a la promoció del nostre poble que TV3 farà a través d’aquesta nova sèrie.


Encara no sé massa de què anirà la sèrie. Només m’han comentat que es començarà a emetre en el prime time dels dilluns i dels dimarts, substituint a “Mar de Fons” la tardor del 2007. A veure si aquesta tarda, a la cursa de pingüins que han organitzat a Can Trias, a les 18h a l’Avinguda Terrassa -us penjo els cartells d'aquest esdeveniment que m'han enviat per correu electrònic -, us en puc dir alguna cosa més, sempre que els manifestants de l’esplai La Canya em deixin sortir del casc urbà...