26 de setembre 2007

Experiment: Anàlisi dels resultats de la primera enquesta al meu bloc

Des del passat mes de juliol, els usuaris de blogger tenim activa l’opció d’afegir enquestes al nostre bloc. Com a primer experiment per provar aquesta nova opció, em va semblar interessant penjar una enquesta amb la següent pregunta:


Tenint en compte l'actual composició del consistori, quin dels possibles pactes de govern hauries preferit per Viladecavalls?


A quatre dies per finalitzar l’enquesta, i assumint com a vàlida la hipòtesi que els resultats no variaran massa d’avui fins a diumenge, m’agradaria extreure algunes conclusions d’aquest primer experiment participatiu a través d’internet i, evidentment, compartir-les amb vosaltres:


1. En primer lloc, cal tenir en compte la baixa participació. A dia d’avui han contestat l’enquesta 45 persones. Tenint en compte que la pregunta fa referència a l’àmbit municipal, he de suposar que les 45 persones que han contestat l’enquesta coneixen mínimament la realitat política de Viladecavalls. Tot i així, és evident que 45 persones no poden aportar-nos uns resultats representatius de l’opinió d’un municipi de 7000 habitants.


2.
Durant el mes de juliol ja havien votat més de 30 persones, per tant, no cal mantenir l’enquesta oberta durant un període tant llarg de temps. Jo crec que amb 30 dies n’hi ha prou perquè els lectors/es habituals d’aquest bloc pugueu tenir temps per rumiar i respondre el que us sembli més adequat.


3.
Els resultats queden així:

CiU+ERC+PSOE+ICV+PVA: 1 (2%)
CiU+ERC+ICV: 4 (8%)
CiU+ERC+PVA: 2 (4%)
CiU+ERC: 13(28%)
CiU+ICV: 2(4%)
CiU+PVA: 2(4%)
ERC+PSOE+ICV+PVA: 8(17%)
Govern en minoria de CiU: 13(28%)

La resta de combinacions no les poso perquè no se les ha plantejat ningú. Així doncs, les dues opcions més votades han estat el pacte CiU+ERC i un govern en minoria de CiU –amb un 28% totes dues-, seguides del pacte ERC+PSOE+ICV+PVA que obté un 17% dels vots. En tots tres casos són opcions democràticament possibles, però que mai van ser contemplades ni per CiU ni per PVA. Les dues formacions feia dies que ja ho tenien tot amanit.


Com potser alguns recordareu, el preacord existent entre CiU i PVA ja va ser denunciat per Esquerra durant la campanya electoral. Només necessitaven sumar set regidors, i el mateix dia 27 de maig a la nit ja celebraven la victòria del seu preacord. No només no ens van ni trucar per asseure’ns a parlar, sinó que ens van retirar el telèfon mòbil just l’endemà de les eleccions. L’Il·lustríssim, encara en minoria, es treia la màscara de víctima i, ebri de poder, començava a descarregar la seva còlera visceral contra els representants del poble que no pensem com ell. Però aquesta història ja us la sabeu...


4. No deixa de ser curiós que només hi hagi dos vots a l’opció CiU+PVA. Jo em pensava que, com a mínim, els set regidors de l’equip de govern hi votarien a favor. De fet, posaria la mà al foc que tots set es llegeixen les meves reflexions personals. Potser no tots els/les integrants del govern estan d’acord amb aquest pacte...


5. Tot i que la participació ha estat baixa en relació al municipi, els resultats em donen una lleugera idea dels diversos perfils que visiten habitualment el meu bloc. Com podeu copsar a simple vista, hi ha resultats per a tots els gustos, per la qual cosa dedueixo que tinc lectors i lectores de Viladecavalls amb opinions polítiques força heterogènies. Aquesta dada m’anima a seguir endavant amb el bloc, ja que em confirma que les visites al bloc provenen de persones afins als meus plantejaments, però també d’adversaris polítics i de persones amb les que potser coincidim amb grans línies generals però que no tenen perquè estar d’acord al 100% amb la meva opinió personal.


6. Vistos els resultats, ja us avanço que properament seguiré plantejant més enquestes sobre temes d’actualitat política municipal de Viladecavalls. Més enllà de la participació –que ja tinc assumit que mai serà representativa de l’opinió dels habitants de Viladecavalls- el que m’interessa és conèixer la vostra opinió com a lectors/es habituals del bloc. Al cap i a la fi, sou vosaltres els qui heu donat sentit a aquest bloc i m’agrada conèixer l’opinió de les persones que s’interessen per les meves reflexions personals.


Apa doncs, marxo a preparar el primer ple ordinari de la legislatura. No us el perdeu! Ens veiem demà, a les 21h, a la sala de plens de l’Ajuntament.