09 de setembre 2006

Jo també vull un estat propi (III): Els actes de la Diada Nacional a Barcelona

L’Onze de setembre és una data molt recomanable per anar a passar el dia a Barcelona. Durant tot el matí, es poden anar a veure les ofrenes florals al Monument de Rafael de Casanova, passejar per la fira d’entitats dels Països Catalans a instal·lada a l’Arc del Triomf, després podem baixar fins al Born i fer una ullada a les paradetes del Fossar de les Moreres, visitar el museu del Fossar –on diversos plafons expliquen detalladament la Guerra de Successió i el setge de Barcelona–, saludar l’entranyable àvia que, vestida de pubilla, vetlla i ordena les ofrenes florals en homenatge als caiguts en combat enterrats al Fossar, i finalment podem anar a fer el xafarder al Parc de la Ciutadella a veure l’ambient que es respira a l’acte institucional del govern de Catalunya.

Després de dinar, la meva proposta és anar cap a la manifestació que surt de la Plaça Urquinaona a les 17h, i acabar la jornada als concerts de l’Arc del Triomf. Jo ho he fet d’altres anys i m’ho he passat molt bé, i aquest any torno a repetir. Ens veiem a Barcelona. Que passeu una molt bona Diada!

Us penjo el cartell amb els actes d’Esquerra Republicana de Catalunya en motiu de la Diada Nacional.

Agraïment

Vull agrair a l’Eduard Suárez que m’hagi incorporat als enllaços del seu bloc. L’Eduard és regidor i portaveu d’Esquerra Republicana a l’Hospitalet de Llobregat, i al seu bloc hi podeu trobar interessants anotacions sobre l’Hospitalet, el Baix Llobregat o notes sobre política general.