07 de desembre 2009

fòssils a les obres del 4C?

Ahir una persona em va comentar que s'havien descobert diversos fòssils de tortugues i mamuts fent moviments de terres a les obres del quart cinturo, però segons em comentava aquesta mateixa persona, sembla ser que al vespre els carreguen en un vehicle i se'ls emporten a algun lloc de Barcelona (zoo?). Ho deixo escrit per si algú en sap alguna cosa. Els membres de CONVIVE ja van advertir a l'Ajuntament que determinades zones entre Sant Miquel de Gonteres i Can Trias eren molt riques en fòssils i que molts d'aquests es descobririen durant les obres del 4C. Repeteixo, sí algú en sap alguna cosa, li agrairé molt que deixi un comentari o m'envii un correu-e. Sí aquesta informació fos veritat, seria una pena que l'Ajuntament de Viladecavalls permeti que aquests fòssils es perdin.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

M'has deixat bocabadada llegint aquest post. Així que els membres de convive ja sabien que es podia trobar restes de fossils dins les obres del 4c? L'ajuntament está al cas? No tinc cap mena d'informació adiccional per donar-te peró també penso que seria una perdua molt gran no dir res per part de l'ajuntament.

Lluís Soler Turu ha dit...

Anònim,

Saber-ho segur, em penso que no ho sabien, però prèviament a l'inici de les obres, alguns dels seus membres hi havien trobat fòssils força interessants. Els més espectaculars tenen exposats en una sala del Centre Cívic Paco Cano, juntament amb altres materials d'història del municipi (fotos, plànols, documents, monedes...).

Si n'esbrino alguna cosa més (segons m'expliquen, es podrien haver en endut algun fòssil de tortuga gegant), ja ho publicaré.

Salutacions,

Anònim ha dit...

Tinc la certesa absoluta de que en les obres del IV Cinturó hi han sortit fòssils.

Jo mateix vaig trobar fa anys ossos sembla que de Dinotherium, un mamífer semblant a l'elefant en la zona de Can Tries i, molt més recentment, quan van fer les obres de la central de Telefònica al casc antic vaig trobar una tortuga completa d'uns trenta centimetres de longitud, crec que del període Miocè.

Tomeu

Rosa Puigjuriol ha dit...

Que bé, que s'aixín trobat fòssils a les obres del IV CINTURÓ. Com a minin a servit d'alguna cosa
aquests esmo-rang tant immens i poc sostenible que travessar el nostre municipi.
Lo positiu que ens deixar un patrimoni al nostre municipi.
Lo negatiu que es deixar una infraestructura insostenible per sempre.