26 de febrer 2010

28F, la segona onada

Aquest diumenge es durà a terme la segona onada de consultes sobre la independència a 80 municipis catalans, amb gairebé 300.000 persones que hi tindran dret a vot. A la nostra comarca, aquest cop la consulta es realitzarà al municipi de Sant Quirze del Vallès [web Sant Quirze Decideix]. Si vius a Sant Quirze o en algun altre municipi on es faci la consulta aquest diumenge, t'animo a votar Sí.


Votar Sí en aquestes consultes és un vot útil per la independència del nostre país. Els vots afirmatius estableixen el dret a decidir amb lletres ben grosses l'agenda política del nostre país, internacionalitzen la proposta de creació d'un estat propi per la nació catalana i ajuden a perdre la por sobre el procés d'independència. L'argument de que la independència provoca divisió social es desmunta quan diumenge els telenotícies tornin a mostrar milers de persones d'edats, llengues i orígens diversos que voten tranquil·lament i amb actitud festiva sobre la independència de Catalunya.


A Viladecavalls hi ha un grup nombrós de persones que treballen perquè el proper 25 d'abril també puguem exercir el nostre dret a decidir. La plataforma Viladecavalls Decideix [web, facebook] cada dia compta amb el suport de més veïns i veïnes. Endavant amb les consultes!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola, sorprenenment dilluns dia 1 vaig veure que m´havien cobrat un import de l´Ajuntament que no m´esperaba. Immediatament vaig mirar d´esbrinar del que es tractaba i sorprenenment per mi era la 1era. fracció 2010 de l´IBI. Jo aquest càrrec el tenia previst pel mes de Juny, que és quan els altres anys el cobraben, i la 2ona.fracció al Novembre. La sorpresa a part del moment també ha estat l´import, doncs no és el 50% sinó que és un 25%, per lo tant entenc que en passaran encara 3 mes.

La preguntes són:
- quan els passarant els 3 que queden?
- Jo no he rebut cap informació d´aquest canvi (recordo que els altres anys es rebia una carta amb el calendari fiscal). Saps s´hi han informat i si estan obligats a fer-ho?
- Es deu aquest avançament en el cobrament a les dificultats de tesoreria de l´ajuntament?

T´ho demano a tu perquè fer-ho al Sr. Raso és perdre el temps, igual que amb la Regina. A tots dos els hi he enviat alguns mails -a la seva adreça de correu- preguntant coses i mai cap dels dos s´ha molestat a contestar.

Gràcies pels teus comentaris.

Lluís Soler i Turu ha dit...

anònim,

Em sembla que tothom el teníem previst pel mes de juny, i em temo que aquest primer cobrament té MOLT a veure amb la líquiditat del nostre Ajuntament. Ja veurem quants rebuts retornats arriben de gent que no s'esperava aquest cobrament i que, tal com estan les coses, potser no poden pagar.

Ni idea de quan passaran els tres rebuts que queden però miraré d'esbrinar-ho. Respecte el calendari fiscal, em penso que la llei de bases de règim local no obliga a publicitar-lo, però sempre ha estat una eina molt útil per preveure quan et cobraran l'IBI, l'impost de vehicles o la taxa d'escombraries. L'únic que et puc dir és que l'Ajuntament ha editat una minirevista anomenada "Viladecavalls informa" on, complint un dels acords d'una moció d'Esquerra aprovada la passada tardor, es publiciten diverses bonificacions fiscals dirigides a alguns col·lectius.

Quan sàpiga quan ens vindran els tres cobraments que falten ja t'informaré.

Salutacions,

Anònim ha dit...

Bon dia.
Jo mateix et puc informar, doncs m'ha passat el mateix, però amb l'afegit de que, sense cap avís, l'ajuntament a asumit directament el cobrament de l'IBI. L'oficina de recaptació de la Diputació, establerta al c/ Font del Capellà, ja no en té la responsabilitat.
El cas és que truques a recptació i t'informen de que has de contactar amb l'ajuntament, doncs a més d'haver fraccionat el pagament en 4 rebuts trimestrals, han retirat arbitrariament qualsevol bonificació que es tingués establerta, com pot ser la bonificació per família nombrosa, per família monoparental o per majors de 65 anys. Per tant tot aquell que fins ara dispossava de bonificacions no ha estat informat de que ja NO LES TÉ, i el que és més fort, és de que té un termini de 60 dies per tramitar de nou tota la paperassa.
Quan depeniem de la Diputació, la subvenció per família nombrosa era del 35% en tots els casos, en l'exercici 2010 l'ajuntament otorgarà un 25% i tan sols si es cumpleixen els requissits de renta per càpita mínima que han establert.
Conclusió: ens prenen un 10% MÍNIM de subvenció sense cap tipus de notificació, per tant ja recaptan un 10% més de contribució, al que s'hi han d'afegir totes aquelles persones que no se n'asabentint (% de més que recaudaran) i tots aquells que ja no és podran acollir a ella.

A l'ajuntament m'han facilitat una fotocòpia d'aquesta revista que has anomenat i quan he reclamat per desinformació, m'han dit que no em queixés que total tinc fins el 30 d'abril per presentar tota la documentació!

Aquest és el nostre poble. Això és el que tenim. I així ens va!!

Família de Viladecavalls.